Hei, jeg heter Chatbot. Hva kan jeg hjelpe med?

YS Pensjon: Hva skjer fremover?

YS Pensjon lanseres på nyåret. Du som tillitsvalgt skal kunne svare på spørsmål fra medlemmene om dette. Derfor vil vi sørge for opplæring før YS Pensjon lanseres.

Avtalen med Nordea Liv om en egen pensjonskonto for YS-medlemmer vil bli en av de viktigste medlemsfordelene fremover, og vi ønsker at tillitsvalgte i Finansforbundet skal få god informasjon om ordningen frem mot lansering på nyåret. Derfor vil vi sette i gang flere tiltak for at du som tillitsvalgt skal vite hva dette er når YS Pensjon lanseres.

Utsendelse av informasjon

I november og desember sender vi ut informasjon til deg om den nye pensjonsordningen og om hva som blir spesielt for YS Pensjon. Vi vil oppsummere fordelene med YS pensjon og gå nærmere inn på hvorfor YS-medlemmene vil tjene på å gå inn i ordningen.

Opplæring og nettmøte

Du som tillitsvalgt har en viktig rolle i lanseringen av YS Pensjon, og vi ønsker at du skal kunne svare på spørsmål fra medlemmene om dette. Derfor vil vi sørge for opplæring før YS Pensjon lanseres. På nyåret vil vi lage vanlige spørsmål og svar om ordningen og sende ut en informasjonsvideo. Du inviteres til nettmøte om YS Pensjon som vi håper du vil delta på. Du vil få vite:

• Fordeler med YS Pensjon
  • Hvordan kjøpsløsningen fungerer
  • Informasjon om lanseringskampanjen

Lansering

Litt ut på nyåret vil vi lansere YS Pensjon. Da vil det være mulig for medlemmer i Finansforbundet å bli med i ordningen, og vi vil sende ut invitasjon og informasjon til alle medlemmer. Vi håper at du da er godt informert og forberedt til å svare på de spørsmål som kommer. Mer inngående informasjon om dette får du i januar.

Spørsmål?

Dersom du har spørsmål rundt YS Pensjon, ta gjerne kontakt med vår sjeføkonom Sven Eide: