Få gratis påfyll av digital kompetanse

Øk din forståelse for ulike temaer innenfor digitalisering. Nå inngår vi et samarbeid med DigitalNorway om kurs og webinarer med digitale tema.

Det er ikke bare IT-avdelingen som jobber med data.

– Selv om mange av våre medlemmer allerede har god teknologisk forståelse, ser vi også at flere ønsker å forstå mer av den raske digitale utviklingen, sier Mariann Christensen, leder for Kompetanse og Fordel i Finansforbundet.

– Enten du jobber med ledelse eller på kundesenteret, må du i dag ha en grunnleggende kompetanse om digitalisering, og hvilke muligheter dette medfører.

Sammen med DigitalNorway tilbyr vi deg derfor gratis kompetansepåfyll gjennom ulike læringsreiser. Dette er en sammensetning av korte kurs og webinarer der du øker din forståelse for ulike temaer innenfor digitalisering.

Skap verdi av data

Først ute er kurset Skap verdi av data, med oppstart onsdag 17. mars. Dette er den første læringsreisen av fire som vi tilbyr gratis til deg som medlem.

Mange medlemmer har søkt seg til videreutdanningstilbud som Digital forretningsutvikling på BI og Digital transformasjon og bærekraft på NTNU mens andre har deltatt på kortere og populære fagwebinarer.

– Nå ønsker vi å gå et skritt lengre innen digitale temaer, og inngår derfor et samarbeid med DigitalNorway om korte og lett tilgjengelige digitale læringsreiser. Dette er god løsning som kombinerer selvstudier og webinarer, sier Christensen.

Hvordan er læringsreisen bygget opp?

✍ Programmet gir en innføring i hvordan du kommer i gang med bruk av data i din bedrift, og går over en uke.

📩 Du vil motta fem korte kurs per e-post som vil øke din forståelse for bruk av data, og få tilgang til to webinarer.

💻 Kursene ligger tilgjengelig digitalt, og du kan når som helst under kurset gå tilbake til tidligere deler.

I det første webinaret får du presentert læringsreisen, og får mer informasjon om hvordan vi har lagt opp læringsløpet. Linker til påmelding vil bli sendt i forkant av webinarene.