Om oss

Finansforbundet er den største fagforeningen innen finanssektoren. Vi representerer over 32 000 medlemmer fra 300 bedrifter.

Vi jobber for at ansatte i finans og teknologi skal få bedre lønnsvilkår, riktig kompetanse og en attraktiv arbeidsplass.

Fakta:

Som samfunnsaktør arbeider vi for trygge arbeidsplasser og en bærekraftig næring.

I lønnsoppgjørene forhandler vi på vegne av medlemmene våre, og vi er en tydelig stemme i den offentlige debatten.

Som medlem i Finansforbundet får du blant annet tilbud om stipend og videreutdanning, gratis advokathjelp og representasjon i perioder med omstilling.

Få mer ut av arbeidslivet

• Gratis råd fra advokat
  • Hjelp til lønnsamtale
  • Coaching og karrieresjekker
  • Stipend
  • Kurs & webinarer

Medlemmene våre jobber innen bank, forsikring, teknologi, eiendom, regnskap, revisjon og inkasso. Her finner du alt fra studenter til pensjonister, fra mellomledere til nyansatte.

Flesteparten har høyere økonomisk utdannelse. De fleste jobber i de store byene, men mange jobber også i bedrifter og filialer på mindre steder.

I 2019 inngikk vi et partnerskap med NCE Finance Innovation – en norsk forening og fintech innovasjonsklynge som jobber med morgendagens finansielle tjenester og løsninger.

Vår visjon, misjon og verdier