Økonomi er viktig i folks liv

– Hver dag jobber jeg med å få teamene til å tenke på kundene når vi utvikler løsninger, sier Marthe Slaatsveen i SpareBank 1 Utvikling.

På PC-en til Marthe står det «I love PSD2». Direktiver flest er nok for spesielt interesserte. Men Marthe er spesielt interessert. PSD2 var faktisk årsaken til at hun begynte i finansbransjen.

– Jeg så at det skjedde ting, og at det ville bli mer spennende og utadvendt å jobbe i bank når de måtte lage systemer som samhandler med andre systemer – åpne grensesnittene. Da så jeg for meg at vi kan lage flere løsninger som hjelper folk!

Finans- eller IT-ansatt? Da kan du være fagorganisert hos oss. Les mer om medlemskap i Finansforbundet her.

Marthe er opptatt av at jobben hennes som utvikler i aller høyeste grad er å jobbe med folk. Selv om hun ikke akkurat er i samme rom som dem hun jobber for.

– Finans er spennende fordi det er så viktig. Økonomi er utrolig viktig i folks liv. Både i det daglige og for å oppnå drømmene våre.

Som teamleder er det viktig for henne å få alle utviklerne til å tenke på kundene når de lager løsninger.

– Jobben handler absolutt om folk. Jeg jobber hver dag med å få teamene til å bli kundeorienterte når de utvikler. Vi hjelper folk å forstå hvor pengene blir av. Jeg mener ikke noe om hva de burde bruke pengene på, men kanskje hjelper vi dem å bli mer engasjerte i sin egen økonomi, sier Marthe Slaatsveen.