Hytter i Homborsund

Som medlem i Finansforbundet har du tilgang til fem hytter med fantastisk beliggenhet nær sjøen ved Homborsund i Grimstad kommune

Homborsund ligger omtrent midt mellom Grimstad og Lillesand. Vel fremme i skjærgården ligger alt til rette for et hyggelig opphold.

Se på Google Maps

Uke 40 og 41 er nå trukket og tildelt. Fra uke 42 og ut året er det fortsatt mye ledig. Ta kontakt på hytte@finansforbundet.no ved forespørsel om leie.

De fem hyttene som leies ut til medlemmer, ligger nydelig til helt nede ved sjøen. Til eiendommen hører også «Lille Vaholmen», som ligger sydøst for hyttene, på andre siden av bukten.

Eiendommen har egen strandlinje på ca. 400 meter med brygge. Her ligger det fem nye båter (Pioner 13) til disposisjon for de som leier.

Alle fem hyttene har god standard og er utstyrt for minst åtte personer.

Hyttene har stue og kjøkken i ett. Kjøkkenet er utstyrt med stort kombiskap med god frysekapasitet. Videre er det keramisk platetopp og stekeovn samt oppvaskmaskin.

Hyttene har tre soverom hvorav ett med dobbeltseng og to mindre soverom med køyesenger.

Hytte 1 har åtte ordinære sengeplasser da det ene soverommet har to køyesenger.

Hytte 2-5 har seks ordinære sengeplasser hvorav underkøyen på de to små soverommene er noe bredere. I tillegg er det åpen hems i stuen med to madrasser med dyner og puter. Det er bad med dusj, toalett og vaskemaskin. Badene har varme i gulvet.  Det er mulig å låne barnestol ved henvendelse til vaktmester.

Alle hyttene har Smart TV.  TV-distributør er Canal Digital. Kanalpakken er “Underholdning” og inneholder over 50 kanaler. TVene har innebygget Chromecast slik at du kan strømme fra mobil og nettbrett. Hyttene har ikke innlagt internett på grunn av beliggenheten

Uteareal: Alle hyttene har stor terrasse med kullgrill og spisegruppe.

Du kan velge å ta med sengetøy og håndklær selv eller leie dette. Gjennom vår avtale med Grimstad Renhold AS er det mulighet for å leie håndkle- og sengesett (laken, dynetrekk og putevar) samt 1 stort og 1 lite frottéhåndkle til kr 85 per sett per person. Settene vil da ligge klart i hytta når du ankommer.

Bestilling av dette må skje senest 14 dager før utleieperioden din starter og sendes til hytte@finansforbundet.no

Hvis du tar med sengetøy selv; alle dyner er 200 cm, i hytte 1 er det dobbeltseng på 180 cm og i hytte 2-5 er det dobbeltseng på 150 cm. De andre soverommene har køyesenger. Husk at underkøyen på hytte 2-5 er litt bredere enn normalt.

Du må selv ta med badehåndklær samt glasshåndklær. Husk også såpe, toalettpapir, vaskemidler (oppvask, oppvaskmaskin og vaskemaskin), kluter, servietter, stearinlys, grillkull mm. Ta med redningsvest hvis du vil benytte båt.

Ved bryggen ligger det fem nye båter (Pioner 13) til disposisjon for leietakerne. Båtene er utstyrt med årer, dregg, dreggetau og to fortøyningstau.

Vi har inngått en avtale med Karl Føreid, som er vaktmester for hytteområdet, om utleie av båtmotorer. Han tilbyr utleie av motor til båtene. Dette er ikke en del av Finansforbundets medlemstilbud. NB! Avtal i god tid før oppholdet.

Karl Føreid: mobil 907 62 602.

Husk å ta med redningsvester.

Hyttene er utstyrt med nøkkelboks ved inngangen. Den åpnes med en firesifret kode du får tilsendt ved bestilling. Husk å sjekke at nøklene henger på plass ved avreise.

Vi ønsker at alle våre leietakere skal komme til en hytte hvor alt er rent og i orden. Vi har derfor avtale med et renholdsfirma som vasker hyttene etter bruk. Det inngår i leieprisen.

Det er viktig at du forlater en ryddig hytte hvor alle ting er satt på plass. Det gjelder både møbler og annet utstyr. Husk å tømme oppvaskmaskinen. Hvis du har leid sengetøy skal dette tas av og legges på gulvet.

Husk å ta med alle eiendeler samt aviser/blader/flasker/annet søppel når du reiser.

Det er viktig at alle respekterer dette da disse oppgavene ikke er renholders ansvar. Hvis dette ikke overholdes må vi dessverre fakturere kr 1 500,-.

SØPPEL

Alt søppel sorteres og kastes i avfallsdunker som står ved postkassestativet på veien ned til hytteområdet.  Restavfall skal i den store containeren, mens plast, papp og glass kastes i mindre dunker.

Hyttene er oppusset!

Alle hyttene er i 2020 oppgradert til moderne standard og gjeldene normer for våtrom og elektrisitet. Kjøkken og bad er fornyet og hyttene fremstår i en lys og sommerlig fargepalett.

Leieperioder i 2022

Vanlig utleie

Ukeleie vil bli prioritert.

• Uke 1 – 14 (mandag – søndag)
    kr 2 700
     inkludert utvask

• Helg 1-14 (fredag-søndag)
    Kr 2 000 inkludert utvask

• Uke 15 (påske)
    Kr 6 000 inkludert utvask

• Uke 16 – 24  (mandag – søndag)
    Kr 4 300
    inkludert utvask

Innsjekk uke: kl. 1500
Utsjekk uke: kl. 1900.

Innsjekk helg: kl 1600
Utsjekk helg: kl 1900

Søknadsfrist uke 1-9 er 26. november 2021.
Søknadsfrist for uke 10-24 vil bli lagt ut senere.

I påskeuken og skolens sommerferie er det trekning.

Bestill

Visste du at du får ett vervepoeng per medlem du verver?

Og at 8 poeng gir en gratis sommeruke på valgfri hytte i Homborsund?

Har du spørsmål? Kontakt

Administrasjonssekretær drift