Medlemskap for pensjonister

Som pensjonistmedlem beholder du de fleste fordelene du har hatt som yrkesaktiv – til en langt lavere kontingent.

Hva koster det, og hvem kan bli pensjonistmedlem?

Pensjonistmedlemskapet er et medlemskap som kun er tilgjengelig for våre tidligere ordinære medlemmer.

• Kun 600 kr pr år (ordinære medlemmer betaler maks 420 kr pr måned)
  • Kontingent betales året etter at du er registrert som pensjonistmedlem i Finansforbundet
  • Pensjonistmedlemskap er et tilbud til eksisterende medlemmer. Det er ikke mulig å melde seg inn på nytt som pensjonist.

Slik endrer medlemskapet til Pensjonist

Logg inn på Min Side og klikk knappen «Registrer medlemsendring». Velg ønsket medlemskategori, f.eks «pensjonist» og sett en fra-dato.

Husk også å legge inn din private e-post så du ikke går glipp av gode medlemsfordeler!

Hvorfor fortsette som pensjonistmedlem:

Det finnes mange grunner til å fortsette som pensjonistmedlem, her er 10 eksempler.

1. Advokathjelp til privatlivet: Som medlem i Finansforbundet får du advokathjelp til privatrettslige spørsmål – til sterkt redusert pris.

2. Forsikring: Forsikringene er blant markedets beste, og målinger viser at medlemmene våre er svært fornøyde med hvilke skader forsikringene dekker, kundebehandlingen og oppgjørstiden i Gjensidige. Eksempler på forsikringer er innboforsikring, bilforsikring, livsforsikring, reiseforsikring og mye mer.

3. Bank: Som medlem i Finansforbundet får du et av Norges beste banktilbud hos Nordea Direct.

4. Kurs og webinarer: Ønsker du å holde deg oppdatert på hva som skjer i bransjen, lære noe nytt eller kanskje bare være med på kajakkurs og utforske Norge? Pensjonistmedlemmer har fri tilgang til alle kurs og webinarer.

5. Hytter på Sjusjøen og i Homborsund: Som pensjonistmedlem har man mulighet til å leie Finansforbundets hytter på Sjusjøen og Homborsund. Disse hyttene står ofte ledig utenfor høysesongene, noe pensjonister kan nyte godt av da de ikke er bundet til en arbeidsplass som begrenser de til ferietider.

6. Rabatt på reise: Endelig har man tid til å reise rundt og se de vakre stedene og opplevelsene man alltid har ønsket. Vi gjør turene rimeligere med rabattavtalene våre hos f.eks. hotellkjedene Thon, Nordic Choice Hotels og Scandic. Kanskje vil du heller nye en ferie på sjøen med et cruiseskip? Sjekk rabattene vi tilbyr på både Color Line og DFDS.

7. Rabatt på hverdagslige kostnader: Like viktig som feriene er kostnadene i hverdagen. Utover bank og forsikring kan et pensjonistmedlemskap gi deg rabatt på både drivstoff og stømavtaler.

8. Rabatt på tjenester: Som pensjonistmedlem får du også gode priser tannhelseforsikring for norsk tannhelseforsikring og bilutleie fra Avis. For kostnadene som plutselig dukker opp.

9. Finansfokus: Pensjonistmedlemmer får også Finansfokus, som er Finansforbundets medlemsmagasin, og holder deg oppdatert på bransjens nyheter.

10. Opprettholde kontakt med kollegaer: Et pensjonistmedlemskap gir deg gode muligheter til å opprettholde kontakten med tidligere kollegaer gjennom f.eks. å melde seg på kurs eller andre arrangementer sammen eller booke hytte, hotell eller cruise sammen.